fredag 2. mai 2014


Festlige tider!


Snart 17. mai! 
I år gleder jeg meg ekstra mye til å ha på meg Malangsdrakten, 
for Kaisa skal også ha Malangsdrakt på! 
Det blir så koselig! 
Mamma har laget både min og den Kaisa skal bruke. 
Hun har prøvd drakten og 
det var stor stas for ei lita frøken som liker å pynte seg!




Husker dere godteritrillehjul?! Jeg måtte kjøpe med et til hver av de små da jeg kom over det på Nille. Minner meg om barndommen. :) 




Malangen er en liten bygd i Troms. 
Mamma er født og oppvokst der, rett ved havet.

På vesten og skjørtet er det mange fine broderier  
som skal fortelle om Malangen.
 
korn
markblomster
båt
måke
bølger
midnattsol
 



Fine detaljer på skjorta. 
Håndlagde nupereller  på kragen.
Sølja skal forestille fiskegarn og blåklokker.




Kanskje du også blir med i utfordringen?
 
 
 
Aia


1 kommentar:

  1. Vakker drakt! Så kjekt at dere har begge to :) Ja, nå er det ikke lenge til 17. mai. Har begynt å øve på sangene på skolen. Og på et personalmøte øvde vi voksne på den nye jubileumssangen.

    SvarSlett

Tusen takk! :)