søndag 19. mai 2013

Glimt fra hagen


Sommer og sol og fridager!

På bordet utenfor inngangspartiet står lavendel, stemorsblomster og erteblomstspirer. Jasminen i bakgrunnen grønnes for hver dag som går.


Erteblomstene jeg sådde for en tid tilbake trives ute.


Mye scilla rundt omkring i hagen, her i et bed ved inngangspartiet.


Jeg er glad for å ha tatt over en opparbeidet hage, selv om det er mye å ta tak i her. Den tidligere eieren var et ordentlig hagemenneske. Det er koselig med alt som popper opp nå om våren, blant annet disse søte små perleblomstene...


... og en fin påskelilje. Eller er det en pinselilje?!


I fjor høst plantet jeg ned løk litt rundt omkring i hagen, her noen søte, gule og små.


Hvitveisen trives også i hagen.


Den gamle verandaen er revet, og Ørjan bygger en ny og større om dagen. Han har igjen å legge litt mer gulvbord, sette opp rekkeverk, lage trapp ned i hagen og gjøre porten ferdig. Blir veldig bra!










Håper du har fine fridager!



5 kommentarer:

  1. Så koselig at det blomstrer så mye i hagen din=) Den ser superkoselig ut=) Så flinke dere har vært. Verandaen ser kjempefin ut. Gleder meg til å se den ferdig=) Håper dere får en fin fridag i morgen også=) Vibeke

    SvarSlett
  2. så flott at det spirer og gror :) jepp,det er en påskelilje!

    ser fint ut hos deg,selv har jeg ikke plantet stemor enda.de vokser og blir så utrolig stoooore her hos meg hvis jeg planter de for tidlig :-p ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Herlige hagebilder :) å så det flott været da, skulle ønske vi kunne se litt av det igjen snart ;)
    Nyt din vakre hage :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så koselig at det har kommet opp et bilde av deg! :-)

    SvarSlett
  5. Tuuusen takk for lykkeønskninger=) Eksamen leveres på fredag og jeg føler meg i rute! Det skal bli godt med "ferie". Så spennende å være sensor. Det regner jeg med er artig arbeid. Lykke til=) Vibeke

    SvarSlett

Tusen takk! :)